Vilniaus vicemero Gintauto Palucko eksperimentas

0

Vilniaus vicemeras Gintautas Paluckas atliko eksperimentą: pabandė metus pragyventi be automobilio. Todėl persėdo į viešąjį transportą, keičiamus „City Bee“ automobilius, taksi ir mynė dviratį. Žemiau pateikiame G.Palucko įspūdžius ir finansinius paskaičiavimus, publikuotus politiko „Facebook“ paskyroje.

Baigėsi mano metų eksperimentas.

Aš jį ir toliau pratęsiu, tik gal pavadinsiu nebe eksperimentu, o gyvenimo būdu :)

Vienu žodžiu, lygiai prieš metus nusprendžiau nebepirkt antro šeimos automobilio ir pamėgint kažkaip išgyvent. Kokiame Paryžiuje ar Londone mano ryžtas taip dramatiškai turbūt neskambėtų, nes ten viešojo transporto sistemos išvystytos šiek tiek geriau ir patogiau. Tačiau Vilniuje… šiaip ar taip, visi mes nuolat burbam apie tai, kaip viskas blogai sostinėje su susisiekimu ir kaip „normaliam žmogui“ neįmanoma išgyventi be automobilio.

Pastaba – save aš priskiriu „normalių žmonių“ kategorijai, todėl burbėjimas ir nuogąstavimai man taip pat būdingi.

Taigi, prieš metus nusprendžiau, kad man susisiekimui mieste užteks kojų, dviračio, taksi, autobuso/troleibuso ir „car sharing’o“. Ir visa tai, pageidautina, turėtų neišsprogdinti šeimos biudžeto (anoks čia pasiekimas – neturėti automobilio ir nuolat važinėti taksi).

Suvedus galus, gaunasi tokie skaičiai:

Viešojo transporto bilietams išleidau – 109Eur
Taksi paslaugoms – 317Eur
Car sharing’ui – 141Eur
Dviračių nuomai – apie 15Eur (sezoninis abonementas)

Neskaičiuoju poros sudėvėtų batų, nes šiaip ar taip jie dėvisi. Taip pat neskaičiuoju laiko einant pėsčiomis sąnaudų piniginės vertės (ėjimas į/iš darbo degina kalorijas ir iš dalies pakeičia buvimą sporto klube ar bėgiojimą, kas šiaip irgi kainuotų).

Tiesa, „car sharing’o“ kaina būtų mažesnė, nes pusę tos sumos sudaro kelionės į Panevėžį ir Kauną. Taksi, aišku, galėjo ir mažiau kainuoti, bet kartais tiesiog nėra nuotaikos eiti per lietų ar sniegą. Čia turiu kur pasitempti :)

Mano „educated guess“ būtų, kad visai aš čia neblogai susisukau, nes alternatyvos (automobilio turėjimas) kaina būtų gerokai didesnė.

Pradinė investicija (apypadoris auto) – 10K Eur
Draudimas (civilinis ir kasko) – apie 130Eur kasmet
Plovimai ir valymai – apie 50Eur per metus
Padangos ir jų keitimas – apie 150Eur per metus (su prielaida, kad bent tris sezonus padangos tarnaus)
Auto vertės mažėjimas – 500Eur (jei skaičiuosim, kad per penkerius eksploatavimo metus auto vertė krinta apie 30%).
Kuro sąnaudos – čia jau kaip kam, bet vistiek nors 300Eur per metus gausis.

Susumavus gaunasi, kad auto turėjimas man būtų kainavęs apie 1100Eur. Tuo tarpu išleidau apie 600-650Eur. Ir, tiesą sakant, didelio diskomforto taip ir nepajutau.

Vienu žodžiu, Vilniuje be automobilio gyventi irgi galima

15min.lt

Komentarai negalimi